viernes, junio 01, 2007


Oda al formatget verd del Trivial

Indefectiblement sóc un home de lletres i les ciències no se'm donen bé! Us preguntareu perquè faig aquesta confessió i és arrel de l'afecció que tenim, sobretot a l'hivern al mític joc del Trivial Pursuit. Durant els mesos de més fred hi ha caps de setmana que ens refugiem a casa d'algú i despleguem totes les nostres armes intel·lectuals o de "sapienza"per coronar-nos amb el major número de formagets possibles.

No se si sóc l'únic que li passa però el "quesito verd" em costa. Sempre me'l deixo pel final, gairebé diria que em fa por perquè hi ha preguntes que em deixen retratat. No hem passa només amb el taulell sinó també quan juguem amb les màquines que hi ha instal·lades a alguns bars. No se que em passa però es veure el formatget de les ciències i em bloquejo. Em torno un ésser sense lògica. Sinó me la se de memòria o l'he estudiada de ben segur que no l'endevino.

Aquest handicap em dificulta les estratègies per guanyar les partides ja que amb les altres categories me'n surto força bé. Analitzem-les pas a pas.

1- Formatget blau (Geografia): Raonablement assequible a no ser que em preguntin per un riu perdut a l'Amazona o les preguntes siguin desfasades.

2- Formatget rosa (Espectacles, cine, televisió): Aquestes preguntes em permeten el lluïment personal. Com a bon freakie conec els personatges de la faràndula, els actors i les musiquetes (sempre que estiguin semi-actualitzades).

3- Formatget groc (Història): Aquesta categoria és una arma de doble fil. La meva condició de llicenciat en Història (que no historiador) m'obligaria a saber totes les respostes, no dubtar i encertar-les totes. La pressió fa que de vegades erris en la resposta però ho amagues amb excuses de context històric (per exemple: Ahh, clar, que aquesta batalla va venir després de la derrota dels espanyols a Waterloo- i quedes com un savi llufa).

4- Formatget marró (Literatura i Art): Com a bon home de lletres m'hauria de saber totes les obres, autors, corrents literàries però hi ha cops que m'agafen amb el peu canviat i obvio les respostes correctes. Ja sabeu que la memòria és com una memòria RAM i per entrar nova informació n'has de borrar d'altres més prescindibles (o això creus).

5- Formatget taronja (Esports): 90 per cent d'opcions d'encertar la resposta. M'encanten els esports, practicar-los poc, i podem dir que d'informació en tinc i responc amb seguretat i de forma correcte. Sempre hi ha el cas de preguntes sobre el mundial d'atletisme de 1934 que et desmunta però en general el "quesito" és nostre.

6- Formatget verd (Ciències): La meva perdició. Suors freds, els muscles es contrauen, el cervell diu bye bye, i miro al cel esperant que m'enviïn senyals amb la resposta correcte.

Malgrat la meva ineptitud reconeguda per les ciències, ens ho passem genial jugant al Trivial i reconec que també riem quan algun dels participants contesta una barbaritat o es queda en silenci i se senten rumors del tipus: que fàcil, aquesta me la se, quina sort te li toquen xupades, entre d'altres comentaris que van sortint.

En una altre ocasió ja explicaré les nostres mítiques partides al Monopoly o a la nova versió d'aquest joc que funciona amb accions i una màquina que et calcula els guanys, transaccions, perquè hem arribat a ser professionals de la negociació amb els carrers Pelayo o Paseo de la Castellana.



1 comentarios:

Blogger Cris ha dicho...

Odio el formatget verd també! L'odio! jo, en canvi, intento treure-me'l de sobre quan abans millor, tu!

12:26 p. m.  

Publicar un comentario

Suscribirse a Enviar comentarios [Atom]

<< Inicio