miércoles, abril 11, 2007

Viatge a la capital del regne

Dèu ni do quins dies ens hem passat a Madrid!! Us poso en situació.

Retocedim tres setmanes quan trobem amb tres amics a la nostre cita de casa cada divendres amb el restaurant "Shador" del Born. Voliem marxar de vacances de Setmana Santa i com sempre se'ns havia tirar el temps a sobre i els preus dels avions estaven disparats (quin joc de paraules, ha sigut poc menys que buscat). Solució: agafem el cotxe i anem a los Madriles.

Poc o molt, tots i haviem anat algun cop. Alguns, com el meu cas, per cobrir algun acte o altres per anar a veure algun partit de fútbol, però cap de nosaltres hi havia fet nit ni en coneixia gaires indrets. Decidit: anavem a Madrid, que tremoles la city i les madrilenyes que anavem en peu de guerra.

Més o menys sabiem el que hi trobariem i que tornariem reventats però no ens va decepcionar. En gairebé tres dies vam fer de tot. Divendres ens llevem a les sis per anar fent via amb el cotxe. Ens esperen més de 600 km i volem ser-hi ja!!

Al migdia ja fem voltes per la capital buscant entrar al centre i trobar la nostre pensió. Més centrics, impossible. Carrer Mayor, al ladito de la Plaza Mayor. Haig de dir que això ho vam saber dissabte al matí perquè divendres plovia "a cantaros" i vam visitar l'Almudena, el Palacio Real, la Plaza Oriente (em va semblar petita i tot, i ningú hi feia el típic discurs: -Epañoles...!!), la Gran Vía, i anar fent.

A la nit tocava festa per el Barri de la Latina, per Chueca (només hi vam sopar una nit i després no ens van fer el pes cap dels seus bars), la zona de Huertas i disco pel centre.

Pel matí tocava descansar una mica fins que jo, el primer que m'aixecava, donava els plans del dia. Avui podem anar per aquí, per allà, ens queda això, ens queda lo altre. Els museus els tenim pendents per una altre visita, amb tres dies no en vam tenir prou.
Penjo algunes imatges del viatge que espero ilustrin l'espèrit de la nostre visita a Madrid, que de ben segur, nosaltres no oblidarem, però ells/elles, tampoc.

P.D. No puc passar per alt algunes decepcions que m'enduc en un viatge com aquest:

1-Les madrilenyes són dures dures

2-Tot sembla molt més gran a la televisió (la Gran Vía, la Carrera de los Jeronimos, la Cibeles, Neptuno), menys la bandera de la Plaza Colón (simplement desproporcionadisssimaa...).

3- El "bocata calamares" està més sec que una mala cosa. Pa cuando le ponen pan con tomata??

4- A la zona administrativa de Madrid, que dóna al Paseo de la Castellana, li falten bars que no et clavin 1,65 euros per un cafè sol ( i a més, horrible).

5- La gent no indica gaire bé, com a mínim per la nit. Poso un exemple. Dissabte a la nit. Tot nets sopem a Chueca i volem anar de marcha per la zona de Huertas (tothom parlava d'ella com si fos ves a saber que). Preguntem i... ens envien a la calle Huertas. Com bons catalans, assenyats i educats ( a la par que "empanats") busquem aquesta adreça. La trobem i reunia uns 8 pubs, a cual peor! Semblava Lloret amb gent que et convidaven a xupitos, com quan teniem 15 anys. Preguntem i ens porten cap a la Latina de nou. A l'endemà ens comenta un amic de Madrid que pels carrers que tallaven Huertas estava ple de bars que, diuen els d'allà, que molen.

6-Madrid mola però... trobaria a faltar el mar. Li dona caràcter e identitat!

Tot i això, de ben segur que tornaré!! Aquí te espero que em deien!!