miércoles, diciembre 12, 2007

Surviving Ikea


Ja ho he fet. Tota persona que es vulgui independitzar hi ha de passar, i més val fer-ho ràpid i anar cara barraca. Si senyors/senyores, ja m'he estrenat a l'Ikea. Ho he intentat evitar fins que no ha sigut absolutament imprescindible però he hagut de passar per l'aro. El balanç no ha sigut del tot desesperant, ja que tot i haver d'apartar gent al meu pas diuen que estava buit. Com deu ser quan hi ha gent? No vull ni saber-ho.

La meva condició de debutant e inexpert en l'aventura sueca em va fer cometre una sèrie d'errors. Vigileu i no topeu amb les mateixes pedres.

1- No vagis a l'IKEA sortint de casa teva a dos quarts de sis de la tarda. El tràfic per creuar Barcelona i el tram de la Plaça Espanya està impossible.
2- Assegura't que els teus acompanyants, germana i mare en el meu cas, coneguin el camí per arribar perquè sinó hauràs d'encomanar-te a algun sant.
3- Un dia de "pocs cotxes" a l'aparcament, no el deixis el més lluny possible de l'entrada del negoci. A l'anada renegues però a la tornada et cagues en tot (és que et fan pagar les bosses els molt "suecs").
4- Tingues una idea clara del que vols comprar. Si vas amb una mare això ja te'n pots oblidar ja que mirarà de tot. Diuen que no compraran res per elles però omplen el carro com qui no vol la cosa.
5- Aneu amb compte amb com estan apilats segons quins productes perquè al agafar-ne un, la resta se't venen a sobre. Em va passar amb les cortines metàl·liques per la cuina. Després no hi havia manera d'ordenar-les i que no caiguessin.
6- Els empleats d'IKEA no serveixen de gaire. Van més perduts que un mateix.
7- En alguns moments fa ràbia tenir un pis petit i no tenir prou cash perquè et compraries habitacions, banys o sales completes (així t'estalviaries mal de caps, que si això o allò. No, m'ho enduc tot!)
8- No es "oro todo lo que reluce". Veus làmpades muntades que semblen de taula i acaben sent de terra.
9- Comproveu en tot moment que tot allò que compreu estigui en bon estat. Una de les làmpades que vaig comprar, venia trencada i no me'n vaig adonar fins a l'hora de col·locar-la al seu lloc. Hi hauré de tornar per canviar-la.
10- Després d'anar cara barraca i tardar menys de dos hores en recórrer i comprar només allò necessari, t'hauràs d'enfrontar amb el tràfic d'entrada a Barcelona. Evita entrar per la Ronda del Mig. A les vuit de la tarda està impracticable.

A grans trets aquesta ha sigut la meva primera aventura a l'Ikea. He sobreviscut però em fa un pal haver de tornar per canviar la làmpada. Aprofitaré i compraré alguna cosa més que amb les presses se'm va passar per alt.

Com afronteu vosaltres una visita a l'IKEA per evitar agobiar-se? Deixo oberta la bústia de consells.

6 comentarios:

Blogger Silvia Cobo ha dicho...

Jo només he anat una vegada d'acompanyant a una amiga que estava en la teva situació... Jo anava a mirar, perquè em feia il•lusió, i és clar, a donar suport moral en aquest moment IKEA. I bé, és clar que em vaig comprar algunes coses encara que jo només anava per mirar una miqueta què era allò semblant a la "Meca" de tot jove mileurista ;)

I bé, fantàsctic tot plegat. No tornaré fins que sigui estrictament necessari! ;)

9:42 a. m.  
Blogger Cisco ha dicho...

Hola Lola, la veritat que reconec que és dificil, un cop ja hi ets, no caure en la temptació de comprar-se petites xurrades que són xules i econòmiques, però prefereixo anar a les botigues de barri o als xinos.

Això si, com bé dius, és el santuari pels que vivim en situació precària.

Salutacions i ens veiem a l'Ikea, jajajaj!

10:14 a. m.  
Blogger Vida quotidiana ha dicho...

Jo no visc massa lluny de l'Ikea de L'H. Si algun dia tens una idea clara de què comprar, el millor és aparèixer a darrera hora entre setmana, sobre quarts de nou. Una altra opció, si tens algun dia lliure, és anar-hi entre setmana. La diferència és abismal i fins i tot hi ha promocions especials per aquells dies.

Per cert, felicitats per haver-t'ho ventilat en un parell d'horetes!

6:11 p. m.  
Blogger Silvia Cobo ha dicho...

Cisco, anava a dir-te que diumenge passat obrien l'Ikea. Era una bona opció per fer-se "l'arakiri" col·lectiu ;)

11:34 a. m.  
Blogger Cisco ha dicho...

Merci Lola, però ja hi vaig anar dissabte al matí per canviar la làmpada. Dèu ni do quina cua per la devolució i que poc simpatics que són els treballadors d'aquest centre, com a mínim els de l'Hospitalet!

ahh, i em van fer comprar la caixa d'eines de 4,95 euros! diuen que hi és a totes les cases!

12:11 p. m.  
Anonymous Anónimo ha dicho...

Jo també era bastant anti-ikea, però quan vius a fora, a vegades ho necessites.

En vaig parlar fa alguns dies (post del 28 de novembre) al meu blog a petició d'un conegut comú (l'enric).

marinayang.wordpress.com

7:41 a. m.  

Publicar un comentario

Suscribirse a Enviar comentarios [Atom]

<< Inicio