lunes, octubre 08, 2007

Se m'entén?


Poc o molt, la majoria de nosaltres haurem fet servir algun cop l'expressió "se m'entén", en un context interrogatiu, quan acabem d'explicar alguna cosa.
En els darrers temps hi he estat donant voltes i l'he evolucionat cap a "m'explico" o "no se si m'explico".

"Se m'entén" s'utilitza de forma molt habitual a qualsevol àmbit de les converses, ja siguin quotidianes o de negocis, i considero que n'abusem i en fem un ús incorrecta. Fer aquesta pregunta connota que creiem que hem explicat bé allò que volíem dir i que l'altre interlocutor ho hauria d'entendre, o li estem exigint l'esforç d'entendre-ho.

En canvi, si diem "m'explico" o "no se si m'explico" deixem més oberta, com hauria de ser, la possibilitat que la persona o persones que ens escoltin no hagin entès el que preteníem comentar, ja sigui per ells mateixos o perquè realment no hem sabut transmetre la informació que volíem fer arribar.

Potser us sona a xino o a teoria barata "viveriana", però aquest error el fa molta gent quan parla, i m'agradaria reflexionar-hi i que hi diguéssiu la vostre.

Recordeu que "els petits canvis són poderosos" (Capità Enciam dixit)

2 comentarios:

Blogger Enric Tomàs ha dicho...

Jo no hi sé veure massa la diferència. Crec que si dius 'Se m'entén', de forma interrogativa, en cap moment estàs afirmant de manera implícita que el teu interlocutor té l'obligació d'entendre el que estàs dient.

9:44 a. m.  
Blogger Cisco ha dicho...

Eps, jo la veig clarissima la diferència. Tu que dius?? se mentén? m'explico?? pregunta pel teu diari modernitzat i ja veuras.

10:02 a. m.  

Publicar un comentario

Suscribirse a Enviar comentarios [Atom]

<< Inicio