miércoles, octubre 31, 2007

No es una partida cualquiera

Llevan más de dos años jugando pero siguen igual de motivados. Cada partido es un mundo y aparte sin importar el resultado de la semana pasada. Ambos jugadores salen a darlo todo aparcando malos rollos laborales, dolores o síntomas de gripe. Calentamiento aparte, son poco más de treinta minutos de disputados golpes, combinando dejadas, drives, liftadas o simplemente un contrapie (cada vez en menor número ya que se tienen tomada la medida).

La vestimenta de ambos ya implica competitividad. El más experimentado opta a menudo por un conjunto rojo de camiseta sin mangas, al estilo Rafa Nadal, ceñida a su rechoncho cuerpo combinado con unos pantalones a juego. En cambio, su adversario se decanta por un color más relajado, sin tanta bravura como el rojo, y viste completamente de azul con tallas más anchas. La única coincidencia, técnicas aparte, es el calzado: bambas blancas de promoción en el Decathlon de hace ya un par de años.

A pesar de las innumerables partidas disputadas cada match es impredecible. A menudo, uno de los dos contrincantes coge la directa en el primer set y aprovecha que el del otro color esta aún frió para alejarse en el marcador. En ocasiones, dolorosas cuando ocurre, el tanteo deja al otro jugador en 7-0 o 9-1, pero son cada vez más contadas.





Una vez superado el calentamiento inicial (alguna que otra vez hasta en oscuras) y los asiduos espectadores de la clase de cycling ya han desfilado dentro de su sala, los dos rivales enseñan sus armas. Uno destaca por su fuerza hilvanando drive tras drive moviendo a su adversario de un lado al otro intentando matar el punto con una dejada, mientras el otro brilla más por su técnica, capacidad física que le permite llegar a bolas imposibles y un pelín de suerte.

Sus opuestas habilidades derivan en puntos casi directos con pocos intercambios de raquetazos o otros que combinan golpes largos y dejadas pudiendo provocar más de un aplauso.

Transcurridos los treinta minutos, durante los cuales los diálogos entre ambos jugadores se limitan a felicitaciones o lamentaciones, se estrechan la mano y se emplazan a la siguiente partida, con las pilas cargadas, nuevas estrategias y un resultado abierto.

martes, octubre 30, 2007

Històries quotidianes

-Doctor, doctor, no se que em passa??
-Vostè dirà..

- El nas em moqueja, em costa tragar com si hi tingues un filferro, i els ulls em pesen i se'm tanquen. A més, els ossos em fan mal i arrossego els peus al caminar perquè no tinc esma.
-Nen, crec que estàs incubant un virus gripal!

-No pot ser, ara tinc partida d'squash i haig de dissimular les meves dolències. Què m'aconsella?
-Repòs total i no anar a treballar, que és el centre de contagi per excel·lència.

-Merci doctor, quan li dec?
-No fotis el burro i continua treballant.

lunes, octubre 29, 2007

O Rei Diego


Ring rin ring

- Diego??
- Sí, soy yo mismo, vivito y coleando
- Oye, que ya hace diez años que te retiraste del fútbol activo. Como te va todo? Más tranquilo?
- Sinceramente creo que, después de una época negra que me ha durado más de lo esperado y que casi me causa la muerte, he encontrado mi sitio.
- Estos días hemos estado repasando tus vicisitudes en los últimos años de profesional y cuando colgaste las botas? Qué paso, Diego?
- Vaya preguntitas pibe!! Y yo que se, cuando salía de una me metía en otra. Mi adicción a la cocaína me llevó por el mal camino, malas compañías, acusaciones de fraude, contrabando y cuando conseguí quitarme de todo y volver a competir me acusan de doping y ahí me hundí. En ese momento entré en un espiral y no podía salir, mi deterioro físico y mental (a todas luces visible) no me importaba, me creía invencible. Soy Diego, el Gran Diego me repetía , pero he comprobado que soy de carne y hueso.
- No debe ser fácil ser un ídolo, un semi Dios para la nación argentina. Te pudo la presión?
- No te negaré que me volví loco. Es algo irracional el sentimiento que sienten los argentinos hacia mi figura. A ellos se lo debo todo, lo bueno y lo malo, pero me hizo perder el mundo de vista. Al principio te gusta, disfrutas, pero cuando ves las locuras que llega a hacer la gente (como crear una iglesia maradoniana) haces que vivas en Olimpo y te creas inmortal. Esa fue mi perdición.
- Ahora luces mejor aspecto pero durante un tiempo dabas hasta lástima..
- Ni me lo recuerdes. Estaba como ido. No me importaba nada. Me divorcié y deje de cuidarme. Asado por aquí, grandes dosis de alcohol y mis habanos que no falten. Y claro, luego pasó lo que pasó y empezó mi gira por las clínicas de desintoxicación, mis recaídas, mis ingresos al borde de la muerte y el posterior "extreme-makeover".
- Todavia repasas vídeos de tus jugadas?
- Dame un par de meses y te las vuelvo a hacer (sonora carcajada, jajaja). Obvio que las he visto y más cuando pasan los años y las recuerdan. Era otro fútbol, se jugaba a otra velocidad y yo me salía.
- No te preguntaré por tus incontables sucesores? Vaya losa que a algún futbolista joven que despunta lo comparen contigo?
- Es una boludez, les hace más mal que bien. Todos los jugadores deberían tener su propio estilo y compararles conmigo hace que muchos de ellos caigan por el camino. El último es Leo Messí y me copia hasta el gol con la mano, jajaja, pero es rebueno. A ver si acaba de explotar.
- Diego, hacemos unos toques?
- Venga, a quien se le caiga la pelota paga la comida.
-Gracias Diego, te veo en Barcelona.
-A vos, pero no me traigas a Goikoetxea que aún me duele la pierna al recordarlo. Ahh y cuando pienses en mi hazlo con Rodrigo de fondo. Ciao pibe!!

viernes, octubre 26, 2007

Pa gustos los colores

M'agrada navegar contracorrent. Desconec quan hem va néixer aquesta afició per no compartir els gustos ni els pensaments de la majoria. Irònicament ho addueixo a que sóc periodista i que ho haig de qüestionar tot i tenir un pensament propi, però els que m'envolten diuen que és purament per "tocar els cullons".

Para muestra tres botones. Per herència familiar sóc periquito i de ben petit ja anava al camp amb la samarreta blanc-i-blava i traient pit, com ha de ser. Com a bon seguidor sempre m'he queixat del tracte discriminatori que hem viscut per part dels mitjans de comunicació ( televisió, premsa generalista o els diaris esportius catalans) que ens han atorgat un paper d'absolut outsider.

El tractament ha arribat als extrems de, per exemple als Telenotícies, presentar abans un nen japonès fent-se una foto amb el Ronaldinho quan no jugaven partit que els gols marcats pel capità Tamudo poques hores abans.

TV3 amb una edició de Gol a Gol Espanyol intenta compensar tants anys de tractament vexatori, i això que també ens patrocinen, però jo hem seguiré queixant i defensant que el meu club sigui tractat com tocaria (per història, massa social, trajectòria..).

Pel que fa als meus gustos musicals podríem dir que s'allunyen dels de la majoria de la joventut. Ja fa anys que reivindico un homenatge a la denostada Raffaella Carrà, i mai arriba. Vagi on vagi, per la nit és clar, demano el meu tema d'aquesta cantant italiana ("Para hacer bien el amor hay que venir al sud", "Qué dolor, que dolor dentro de un armario", "Fiesta, que fantastica fantástica es la fiesta", entre d'altres superventes).

En més d'una ocasió l'encarregat de posar la música (de dj com dèu mana n'hi ha pocs) m'han mirat com un "rara avis" i se m'han tret de sobre a caixes destemplades. Però, jo, com a torrecullons que sóc, deixo passar els minuts i insisteixo en la meva petició. Els cops que m'han fet cas i la deixen sonar és un absolut espectacle. La gent treu el seu esperit festiu i perden la vergonya, cantant i cridant com bojos, com si es tractés del " I Will survive" de Gloria Gaynor. Podeu comprendre que el meu orgull és màxim quan observo el meu èxit. Fins i tot els he fet provar la medicina als propis italians que en un principi es mostraven absolutament sorpresos pel meu gust musical.

Per últim, si estic inspirat i he dormit bé m'agrada portar la contrària gairebé per defecte. Amb la fina ironia que em caracteritza, i tot i que hi estigués d'acord, participo de les converses, debats i aconsegueixo crear una sana polèmica. Sovint em diuen "tiu, tu has d'anar a la tele, que com a polemista no tens preu". Ja veurem, el temps dirà. De moment no en tinc ganes.

Us deixo una cançó d'aquesta gran artista. Gaudiu-la i no us talleu si voleu ballar.

miércoles, octubre 24, 2007

La conga de Raikkonen se lleva el gato al agua



El pasado domingo, el circuito de Interlagos (Brasil) fue escenario de una carambola que dio el campeonato del mundo al corredor finlandés Kimi Mattias Raikkonen. Hasta la fecha acumulaba dos subcampeonatos y su fama de gafe y "bon vivant" corrían como la pólvora por todo el paddock.

En los días siguientes a su victoria se han publicado una serie de perfiles que retratan y confirman su leyenda de deportista alejado de los hábitos aconsejables que deberían tener las figuras de primer nivel. En cambio, muchos ven en el la esencia de los verdaderos corredores de la F-1 en los años 70 y que se mostraban mucho más cercanos a las debilidades, gustos y vicios humanos (fiestas, alcohol y una vida poco ordenada).
Os dejo unas cuantas frases y anécdotas que ejemplifican que Raikkonen rompe los canónes que ha impuesto la F-1moderna.
"En una ocasión, a diez vueltas del final, ¡casi me duermo de aburrimiento! Me distraje, mi nivel de concentración bajó un poco y tomé la curva tres demasiado abierto."
"Qué haces en tu tiempo libre? En verano pesco y hago el amor; en invierno… la pesca está muy mal" (su mujer fue Miss Finlandia)
Unos de sus modelos es James Hunt, díscolo piloto que corrió en Mclaren en l976 y destacado por sus juergas y rebeldía, seudónimo que ha utilizado Raikkonen para registrarse de incógnito en algunos hoteles o para disputar una carrera de motos de nieve en su país natal justo antes de empezar el Mundial. A pesar de estar prohibido por Ferrari, Iceman compitió durante dos días y 900 kilómetros con los tipos más competitivos del mundo en esas circunstancias, y se llevó el gata al agua.



Por esas coincidencias de la vida, Kimi descubrió el mundo del motor cuando iba para figura del hockey hielo pero se hartó de madrugar y competir por la noche y buscó refugió en los karts. El tiempo ha demostrado que no se le ha dado mal del todo.
De pasada recuerdo que el año pasado cuando era piloto de Mclaren abandonó en el circuito urbano de Mónaco. No fue el único abandono de esa temporada ya que fue absolutamente aciaga para la escudería de las flechas plateadas. Cuando su motor dijo basta, Kimi, ni corto ni perezoso se refugió en el yate de unos amigos suyos a tomarse el vermú (su bebida preferida es el vodka, que ingiere en cantidades rusas) en vez de ir al garaje a analizar las razones del abandono.
Digamos que en el equipo no sentó nada bien.
Casualmente o no, el destino quiso que Ron Dennis, mandamás de Mclaren conociera a Raikkonnen en una fiesta y le convenciera de dejar Sauber y unirse a su escudería. Desconozco que tipo de evento era y el carácter de su conversación.
Personalmente me alegro de la victoria de Kimi en el campeonato y que no triunfe siempre "lo políticamente correcto". Kimi, no cambies tu forma de vivir la F1 que tarde o temprano da sus frutos.

lunes, octubre 22, 2007

Riure és sa

Ja fa uns quanta anys que diversos estudis científics proclamen que l'acció de riure allarga la vida de les persones. Un servidor reconeix ser força agnòstic davant de totes aquestes teories tot i que si fos veritat, en el meu cas, tindria garantit arribar gairebé als 100 anys.

A que ve tot això?? Simplement que divendres al vespre, si la teoria risoterapeuticà funciones, m'hauria assegurat uns quants dies o setmanes més de vida. La raó és ben senzilla: una pel·lícula anglesa, de modest pressupost, titulada "Un funeral de muerte". Va ser una grata sorpresa. Hi anava sense grans pretensions i considero que pot ser un dels films més recomanables que he vist darrerament.

Preguntis a qui preguntis, últimament tothom ha anat o anirà a veure l'Orfanato, candidata a l'Óscar en llengua estrangera, però a mi aquest gènere no em fa el pes. En canvi, les comèdies són el meu fort i més si es basen en diàlegs i situacions absolutament delirants. Si podeu i teniu la possibilitat no us la perdeu. Val la pena pagar l'entrada (que ja no són gaire econòmiques) , rius com un beneït i, segons proclamen, allargues la teva vida.

Us en deixo un tast.

viernes, octubre 19, 2007

Get up and dance II

Pim pam y nos plantamos en el viernes. Unas horitas de curro y a disfrutar de dos días de asueto. Inaugurada mi sección "Get up and dance" me dispongo a incluir una nueva cancioncilla con ritmillo para encauzar bien las primeras horas del día.

Si fuera un programa de radió formula presentado por un tal Cisco Disco la podrían presentar así:

-Buenos días bloggeros, levantad de la cama y a comerse el mundo. Para que os animéis disfrutad de la siguiente canción que ha pegado muy fuerte este verano. " Relax, Take It Easy" del grupo británico Mika que ayer noche acturaon en Barcelona ante un público entregado. Así que:"come on, get up and dance"

Etiquetas:

jueves, octubre 18, 2007

Una de cine



Sábado, 19.30 horas. Roses (Costa Brava). Nos encontramos en medio del puente de octubre y el pueblo está desierto. Hace frío y apetece poco estar en la calle, por donde no circula ni un alma. Qué hacer?


  • Plan A- Leer un libro y quedarme en casa
  • Plan B-Esperar a las ocho para ver el partido de España contra Dinamarca, decisivo para la clasificación de la próxima Eurocopa.
  • Plan C-Ir al cine

Sin pedir comodines y viendo el panorama, me decido por esta última opción. La película aconsejada de la semana es "Promesas del Este", thriller dirigido por David Cronenberg, y protagonizado, entre otros actores, por Viggo Mortensen, Naomi Watts, Vincent Cassel y Armin Mueller-Stahl (el celebrado actor de la Caja de Música).

El Plan C variante 2 era intentar por enésima vez ir a ver las aventuras del agente John McClane en la "Jungla de Cristal 4.0", pero ninguna de estas salas de los cines del pueblo la proyectaba, y el grupo prefería ver al Capitan Alatriste haciendo de ruso.

Algunos compañeros de trabajo me habían hablado bien de este film y de la crítica no tenia opinión, a pesar de que desconfió de lo que puedan aconsejar.

La película tiene todos los ingredientes para ser un éxito: una trama bien montada, buen reparto, violencia, camaradería, crítica social, intriga y un flirteo amoroso entre los dos protagonistas. Según mi opinión de cinéfilo de pacotilla, la única pega es el final que personalmente creo que es de lo más flojo. Qué opináis vosotros (sin desvelarlo para no chafar la guitarra a quien la quiera ver en un futuro)?

Para culminar propongo un bocadillo que improvisé al llegar a casa: lonchas de tomate con queso parmeggiano cortado a láminas finas. Sin palabras. Se me hace la boca agua de recordarlo. Me pediré uno para desayunar.

miércoles, octubre 17, 2007

En blanco y automático

Hay días que seria mejor no levantarse de la cama, y hoy es uno de ellos. Me levanto deprisa y corriendo, aun somnoliento. Como es habitual me meto en la ducha de forma mecánica y, todavía a medio secar, me hago el café.

Normalmente me visto y acabo de preparar el tupper con la radio de fondo, ya sea al Basses o al Basté, pero hoy íbamos acelerados. Desde un hueco de la ventana oigo caer la lluvia pero supongo, primer augurio que será un día malo, que son sólo 4 gotas. Poco antes de las siete y media cojo el casco y me dispongo a salir. Con las prisas me olvido la comida en la nevera.

Enciendo la moto con normalidad y subo la rampa del parking. Como hombre del tiempo no tengo precio y compruebo que las cuatro gotas no son tales y que me quedaré empapado. No me da tiempo de bajarme y coger el metro. Llegaría tarde y un Viver es siempre puntual. Abrocho fuerte el chubasquero y la calle es mía. Durante el trayecto sigue lloviendo pero de forma muy fina. Cala un poco pero no es molesta. Para mis adentros me felicito de mi suerte por no haber pillado la tormenta, pero justo a cuatro calles de la empresa se cierra el cielo. Una cortina de agua se abre ante mis ojos y me deja calado como si me hubieran tirado un cubo encima. Dos semáforos en rojo y me escondo en una gasolinera.

Me giro y compruebo que una decena de motoristas han optado por pararse. En medio minuto se crean unos charcos de no te menees. Giro la llave y apagó la moto. Avanzar seria una tontería y me aseguraría, aún más, todos los números para pillar una pulmonía. Reniego de mi suerte ya que estoy a pocos metros de mi trabajo y por cinco minutos no me hubiera mojado. A todo esto son las ocho menos cuarto.

Aprovechando la pausa, chequeo mi chaqueta y maldigo que haya traspasado el agua. Dada la cercanía aprovechó un parón de la tormenta para avanzar. En nada, estoy aparcado y a salvo pero mojado como un pollito.

Aún no son las ocho y enciendo el ordenador. Tengo toda la empresa para mí, sólo estamos el jefe y yo. El silencio me ayuda a concentrarme en estos momentos y es cuando, habitualmente, actualizo mi blog. Me toco los tejanos que forman una segunda piel. A la velocidad de la luz hago un escáner mental de los temas plausibles. La inspiración ha huido al ver la lluvia.

Recuerdo las sabias palabras de Picasso, que he leído recientemente en un comment, y confió que la inspiración me llegue trabajando. Pasan los minutos, las horas y el trabajo diario no hace más que retardar la visita de mi musa. Los temas entran y se descartan a por su propio peso. Me siento aterrado como un escritor ante una hoja en blanco que se siente cada vez más bloqueado. No se de que pero quiero escribir, así que recurro al plan de emergencia: la escritura automática, " a raig" que decimos en catalán.

No añado más. Este es el resultado final. Podría ser mejor o peor, pero es auténtico.


martes, octubre 16, 2007

El show de Boris


Ahir van fallar els premiats de la 56 edició dels Premis Planeta, el guardó literari més conegut (no confondre amb prestigi) i amb el txec més generós. De les més de 400 novel·les presentades es va passar a deu de finalistes i ahir a la nit, just abans de l'entrega del premis les travesses ja apuntaven a Juan José Millás i Boris Izaguirre com a principals favorits.

Un cop més, els "mentideros" no s'equivocaven i poc després Millás resultava ser el guanyador amb la novel·la "El Mundo" i el mediàtic n'era el finalista amb "Villa Diamante".

És curiós com el que hauria de ser un secret ben guardat, i protegit amb pseudònim, com és els noms dels escriptors premiats circula amb total impunitat i perd el suspens.

No parlaré de Juan José Millás ja que la seva carrera com a periodista i escriptor és més coneguda i reconeguda. En canvi, la distinció a l'histriònic veneçolà ve a alimentar el debat sobre els escriptors mediàtics que veuen com la seva fama i aparicions televisives els col·loquen amb el favor del públic en el mercat literari.

De ben segur que d'ara endavant molta gent dirà:

-Vinga, anem a veure que ha escrit "la locaza" de l'Izaguirre? ( segurament serà un percentatge de població que no llegeix amb assiduïtat i prefereixen un llibre premiat abans que jugar-se-la amb autors desconeguts).

Qui li anava a dir a Borís la sort que faria quan va arribar a Espanya fa poc més de deu anys. A les entrevistes li recorden sovint el seu passat com a guionista de culebrots sud-americans i ser home del temps als seus inicis en una televisió gallega.

El gran salt, i no precisament al buit, el va fer de la mà del duty free Xavier Sardà que ara es dedica a passejar-se pel món a la vegada que pels platós de televisió. Alguna cosa li deuria veure Sardà al veneçolà per fer-lo aparèixer ràpidament al programa i convertir-lo en tot un fenomen. En aquells anys va néixer el show de Boris, amb baixades de pantalons incloses, petonets amb els convidats i tocs de "suposat glamour" (potser per això co-presenta ara Channel Nº4).

Des d'un primer moment no va amagar la seva condició d'homosexual (hagués sigut realment difícil dissimular les seves plumes), ens parlava del seu novio i s'insinuava a tots els convidats que li resultaven atractius. Eren els momentazos Borís.

Aquest rol televisiu ha enriquit el seu compte bancari però ha fet que perdi respecte quan intenta presentar-se com a escriptor intel·lectual i erudit, fill de família liberal, acomodada, culte i de lletres. Suposo que, com altres, ha aprofitat el seu filón mediàtic per fer-se un lloc al mercat i ha pogut publicar ja 4 novel·les, amb un éxit....

Personalment he conegut les dues personalitats del Borís; en un avió vaig conèixer a l'artista glamourós, cridaner, extravagant, divertit (només ens separava el passadís) i en una altra ocasió en una terrassa vaig comprovar la seva altre cara (seriós, serè, tranquil, tot i que el punt glamour no el perdia).

lunes, octubre 15, 2007

Els pèls de punta

Mira que ja l’havia escoltat vegades l’himne del centenari del Sevilla però des de la mort del futbolista Antonio Puerta se’m posen els pèls de punta.

La primera vegada que vaig tenir noticies d’aquesta cançó de l’Arrebato va ser gairebé fa tres anys quan feia un treball pel seminari d’esports de la facultat i vaig trucar a les oficines del club. Quina sopresa al comprovar que el seu himne era el fil musical que em posaven de fons. No el coneixia però tenia la seva gràcia. Em tenien una bona estona com un tonto esperant i jo tatarejant l’himne “ ejemplo de sevillania, familia roja y blanca del Sanchez Pizjuan.. y es por eso que hoy vengo a verte, sevillista seré hasta la muerte…”.

Imagineu si hi vaig trucar cops, i sempre em deien “ espere un momento”, i pam, em clavaven l’himne altre cop… “La Giralda presume orgullosa de ver al Sevilla en el Sánchez Pizjuan…”

Des d’aleshores cap noticia més fins a la mort d’Antonio Puerta. Al escoltar als afeccionats cantant l’himne “ a capella”a la porta de l'estadi quan esperaven per rendir-li un últim homenatge al jugador, se'm va posar"de gallina la piel".

Tanmateix va servir per recordar les meves trucades al club hispalenc, el gran viatge que ens vam fer per Andalusía amb els companys de facultat i la simpatia de la gent d’allà ( i els aperitius, els bars, los finitos, los chocos, les mosses, quan vam estar apunt de colar-nos al seu estadi en un partit europeu fent veure que erem periodistes acreditats quan només erem estudiants.. i altres aventures però sería un no parar).

Precisament el Sevilla no és el club que desperti les meves simpaties, com a equip, ja que sempre havien sigut uns destralers i l’any passat ens van barrar el pas a aconseguir la primera Copa de la UEFA a Glasgow. Tot i això la seva afició ha fet que els vegi amb altres ulls i gairebé em sapiga el seu himne millor que el del meu club (des de que l’han fet completament en català que no hi ha manera).

Ala, tot teu Arrebato…. metele maestro...




I have another dream



28 d'agost de 1963. Washington. Martín Luther King pronuncia el seu famós discurs "I have a dream" sobre el futur de la raça negra, convivència pacífica entre els ciutadans blancs i els de color, i el desig que els negres fossin tractats com iguals.

12 d'octubre de 2007. Barcelona. Charlize Theron es escollida la dona més sexy del Planeta, i no s'equivoquen. Pocs segons després Francesc Viver pronuncia el mític "I have another dream" sobre el seu desig de conèixer i conquistar a l'actriu sud-africana i convertir-la en Sra.Viver.


Reconec que somio més del compte però m'agradaria que per un cop els desigs es tornessin realitat. Charlize, no badis, ja saps on trobar-me.

jueves, octubre 11, 2007

Si fuera......


De petit sempre ens preguntaven allò de "que voldràs ser de gran??". La meva resposta ha anat evolucionat amb el pas del temps, des de futbolista a Mario Conde (a excepció del seu pentinat llepat m'agradaven fins el coll de les seves camises), passant per periodista reconegut, i finalment còmic o ric i ociós (em permetria el luxe dels diners i del temps lliure per fer el que volgués).
Han passat els anys i encara no ho tinc clar. La meva personalitat em porta d'un camí a l'altre desitjant masses coses a la vegada i intentant conciliar tots els meus "jo".

La seqüència somiada podria ser la següent:

1-El jo responsable estaria treballant
2- El jo desfassat es passaria els dies de festa i dormint tot esperant la següent farra
3-El jo mandrós es prendria la vida amb més calma
4-El jo aventurer gaudiria viatjant i descobrint nous racons de mon, podent anar-hi a qualsevol època de l'any (pressuposant que tenim pressupost per sufragar-ho)
5-El jo intel·lectual es dedicaria a instruir-se: nous estudis, biblioteques, museus, exposicions, concerts
6-El jo somiatruites viuria en una casa increïble amb piscina, jardí i a tocar del mar (rotllo Malibú)
7-El jo "periodista de raça" deixaria la feina on estic i demanaria una corresponsalia al Pròxim Orient, a Xina o Japó o a cobrir qualsevol conflicte internacional.
8-El jo "home de la casa" es dedicaria a cuidar-se per dins i per fora, intentar escriure algun llibre d'èxit i mantenir la casa en ordre.
9-El jo "bohemi" voldria ser artista, actor per ser exactes, i endur-se l'Oscar i passejar el palimito per la catifa vermella davant l'atenta mirada de milions d'espectadors.

Com ja deia Calderón de la Barca "la vida es sueño, y los sueños, sueños son", però que cony a tots ens agrada somiar i imaginar una vida diferent.

De moment, el meu jo més realista es conforma amb ser el més feliç possible, raonablement satisfet amb la feina (inclou tema salarial) i tenir temps lliure per gaudir de les petites coses de la vida (des d'un sopar amb els amics, una sortida nocturna o una partida d'esquaix).

miércoles, octubre 10, 2007

Get up and dance

Good morning bloggers, hoy toca levantase con energía y ponerle buena cara a una fría mañana y seguramente a un lluvioso día.

Si seguís el ritmo de la música, vuestros pies comentarán a moverse y seguidamente vuestro tronco. No os cortéis, estéis donde estéis. Come on: get up and dance

P.D. Con una sonrisa el cansancio matutino se hace mucho más llevadero.

Etiquetas:

martes, octubre 09, 2007

La televisió que ens mereixem


Els sociòlegs tenen més raó que un savi quan diuen que si analitzem la programació televisiva d'un país podrem saber com és la seva població. Per sort ja hem superat la fase de les "mama-chicos", "Venus TV" y "Ay calor calor" però una nova plaga de pseudoprogrames omplen l'horari prime-time.

Podeu intuir que un d'ells és "Aqt" (Aquí hay Tomate) amb el badaloni JJ Vazquez y la mona Carmen Alcayde. Reconec que alguna tarda ho he vist però m'indigna la manera que tenen de tractar les informacions. D'on no hi ha noticia, burxen i aconsegueixen que el "famosillo" de torn s'exasperi i els hi foti un moc. I ja tenen primicia: "Francisco Rivera arremete contra el reportero de AqT".

I si el famós ha traspassat, el morbo farà que siguin capaços de buidar la seva escombraria per saber quin va ser el seu últim sopar. Simplement increïble i infraperiodisme. No ho considero ni entreteniment.

L'altre programa que està sobrepassant la línia de la ètica professional periodística, si això existeix en realitat més enllà de les aules de la facultat, és el nou show de Jordi González (aquell que fa anys va deixar Vitamina N per anar a viure a Austràlia però encara no hi ha anat), La Noria.

Els dos últims programes han estat dedicats a treure a la llum tota la veritat sobre la mort del futbolista del Sevilla, Antonio Puerta. No fa ni un mes i mig d'aquest tràgic episodi que els tertulians de sempre ja estan fent hipòtesis i acusacions sobre la vida que portava el jugador, la relació amb la seva parella i la futura paternitat, i com si fossin experts, acusen al Sevilla de negligència al socórrer al futbolista.

La veritat és que no m'estranya ja que quan va morir ja fèiem apostes de quan tardarien aquest tipus de programes en embolicar la troca i treure els draps bruts del difunt. Han tardat poc. Tot per l'audiència. A més, han aconseguit declaracions de personal sanitari de l'Hospital on va ingressar el futbolista, als que ja han obert expedient per les seves afirmacions, i han repetit fins a cansar-nos una que diu:

"Puerta llegó aqui completamente marmolillo". "Si las cosas se hubieran hecho bien desde un primer momento, Puerta estaria aqui conmigo comiendo croquetas".

Estic d'acord que s'analitzin les causes reals de la mort de Puerta, i que es podia haver fet per salvar-li la vida, però el circ televisiu no és sota cap concepte el marc on fer la investigació.

Aquesta hauria de ser privada, amb veritables experts (no precisament Jimmy Jiménez Arnau) i que la informació es compartís amb els serveis mèdics dels clubs. Així es podrien evitar altres defuncions sobre el terrenys de joc o en esportistes professionals d'altres àmbits (desconec si per problemes de salut, alimentació, papilles energètiques, mala vida...).

Com deia i demostren les audiències "somos lo que vemos" (no es pot generalitzar però majoritàriament és així).

lunes, octubre 08, 2007

Mundial al rojo vivo

No se puede negar que el Campeonato del Mundo de F1 de este año esta al rojo vivo. Hasta tres pilotos (Hamilton, Alonso y Raikkonen) pueden proclamarse campeones de aquí a dos semanas en el circuito brasileño de Interlagos.

Después del desenlace fatal de Alonso en el GP de Japón, todo parecía indicar que el joven Hamilton conseguiría fácilmente su primera corona en la China. Además en la clasificación del sábado se hizo con la pole position y lo tenía todo a favor.

La lluvia no faltó a su cita en el circuito de Shangai y llenó la carrera de una emoción que carecía a priori. Alonso salía cuarto, por detrás de los dos Ferraris, por un supuesto problema en sus neumáticos en la última tanda de entrenamientos del día anterior.

En todo el embrollo McLaren-Alonso ya no se a quien creer. Des de fuera parece realmente como si Ron Dennis apoyará más a Hamilton que a Alonso, pero el piloto asturiano anda demasiado quejicoso esta temporada. Quizás tiene razón en que debía partir con la ventaja de ser el actual campeón del mundo pero Hamilton ha demostrado que, a parte de engreído, es un magnifico piloto.

A lo que íbamos. Hamilton se escapa desde el principio de la carrera. Por poco Alonso no puede adelantar a Massa y va perdiendo segundos. Primer pit-stop. Todo sigue igual pero ninguno de los 4 primeros clasificados cambian de neumáticos y la lluvia va y viene.

En el ecuador de la carrera, las gomas del piloto británico empiezan a perder efectividad y ve como Raikkonen se le tira encima. La inexperiencia y ambición de Hamilton hacen que defienda su posición con uñas y dientes frente a Iceman cuando le daba igual ser segundo para proclamarse campeón del mundo. Finalmente, el Ferrari le pasa por encima.

Para más inri y viendo como va perdiendo ritmo vuelta tras vuelta, Trulli intenta desdoblarse de la flecha dorada y Hamilton se resiste. Sus neumáticos están en las últimas y desde boxes no mueven ficha. Maniobra táctica extraña y completamente errónea. El tercero en discordia, Fernandito "Malas pulgas" Alonso se le hecha encima. Por fin le indican que entre a cambiar las gomas a 27 vueltas del final.

Aquí llega el "éxtasis Lobato". Hamilton comete una torpeza inesperada y acaba en la grava cuando entraba a boxes. Le quedaban pocos metros. Intenta, creo que ilegalmente, que los comisarios le empujen y devolverlo a la pista pero no hay manera. Primer round: derrota sonada del aspirante al título.

Raikkonen completa la carrera sin más problemas y Alonso se asegura el segundo puesto, 10 y 8 puntos respectivamente. De esta manera, el actual campeón se sitúa a 4 puntos de su compañero de escudería y el finlandés a 7. Todo en un pañuelo.

Domingo 21 de octubre. Interlagos (Sao Paulo). 18.00 horas. Cita apasionante. Quien ganará?? Apuesto por Hamilton que habrá aprendido la lección e intentara conservar. Como siempre, la pole position será clave. Si Alonso queda primero y el inglés tercero, el astur se lleva el gato al agua.

Hasta ese domingo, os dejo unas imágenes de Alonso, Melendi y, como no, Lobato (figura por que se merece un post por si sola).

Si pestañean, se lo van a perder!

Se m'entén?


Poc o molt, la majoria de nosaltres haurem fet servir algun cop l'expressió "se m'entén", en un context interrogatiu, quan acabem d'explicar alguna cosa.
En els darrers temps hi he estat donant voltes i l'he evolucionat cap a "m'explico" o "no se si m'explico".

"Se m'entén" s'utilitza de forma molt habitual a qualsevol àmbit de les converses, ja siguin quotidianes o de negocis, i considero que n'abusem i en fem un ús incorrecta. Fer aquesta pregunta connota que creiem que hem explicat bé allò que volíem dir i que l'altre interlocutor ho hauria d'entendre, o li estem exigint l'esforç d'entendre-ho.

En canvi, si diem "m'explico" o "no se si m'explico" deixem més oberta, com hauria de ser, la possibilitat que la persona o persones que ens escoltin no hagin entès el que preteníem comentar, ja sigui per ells mateixos o perquè realment no hem sabut transmetre la informació que volíem fer arribar.

Potser us sona a xino o a teoria barata "viveriana", però aquest error el fa molta gent quan parla, i m'agradaria reflexionar-hi i que hi diguéssiu la vostre.

Recordeu que "els petits canvis són poderosos" (Capità Enciam dixit)

miércoles, octubre 03, 2007

Ja fa un any

Fa poc més d'un any, el 30 de setembre per ser exactes, aquest bloc va començar a caminar. Casualment, o no tant, aquest post serà també el número 101 i si com va dir Enric IV "Paris bien vale una misa", doncs un anyet i cent posts també es mereixen un recordatori especial.

Recordo com van ser els meus inicis en el món blocaire de la mà del meu company de facultat Oriol Burgada i de la gent de Mataró que tenia linkada al seu espai. En un principi em limitava només a la lectura contemplatòria i, molt de tant en tant, deixava algun comment en algun post que m'havia cridat l'atenció, ja fos en negatiu o en positiu.

D'aquests comentaris intermitents va anar creixent la idea de crear el meu propi espai i dir la meva davant de la vida. No pretenia, ni molt menys, que fos un bloc filosòfic, transcendental ni de referència sinó que va néixer per explicar histories que m'envolten, em preocupen o em diverteixen. En definitiva, un espai propi creat a "la idea y semejanza" del seu autor.

Amb el pas dels mesos i dels posts he anat afinant la meva tècnica, introduint vídeos i ordenant una mica el meu discurs. Al començament vaig pensar que la meva dèria blocaire se'm passaria en uns mesos, em quedaria sense temes o que hauria de tancar la paradeta per falta de lectors. De moment cap d'aquestes premisses s'ha complert, i ja posem proa al 2008.

En un post commemoratiu no hauria de faltar una part estadística on apuntés els percentatges dedicats a un tema o un altre però ja us puc dir que la minoria han sigut seriosos, i han sovintejat els denominats "temes propis" (historietes viscudes en carn viva o al meu voltant, ja sigui de dia, de nit o de vacances).





Brindem???

Podria incloure una taula excel amb tota l'estadística però no ho faré perquè seria poc original i no sabria ni com començar. Sóc de la generació Internet però el pack Office se'm queda gran, més enllà del Word i de presentacions simples en Power Point.

Més d'una persona però menys de deu (sempre havia volgut dir aquesta frase) m'ha comentat que aquest bloc sembla un diari personal com el que va fer Anna Frank, però escrit per un home i en altres circumstàncies. Jutgin vostès mateixos.

Tanmateix, podem afirmar que la meva relació amb el bloc s'ha consolidat, ja sigui el meu o passejant per altres blocs amics o coneguts (ja sembla el programa del Puigbó). Freno aquí que m'estic allargant massa i volia ser breu. Ja diuen que un periodista (no entrem a jutjar si bo, dolent o mediocre) ha de tenir capacitat de síntesi i quedar-se amb el més important.

"Así son las cosas y así se las hemos contado" (acomiadament diari de Ernesto Sáenz de Buruaga quan feia els telenotícies a Antena 3)